Harald-in-Japan

Monday, April 24, 2006

Efterfrågade bilder

Ok, ok efter ett tungt tryck på att publicera bilder på mitt vackra anlete gör jag väl det, jag håller med om att det är en sådan lång tid ni inte har kunnat vila ögonen på Harald-san. Därför kommer här en liten radda med bilder.

Jag börjar dock med att visa fin-fina bilder på körsbärsblomningen, vilken syn!



















Här är blommor i närbild, mkt fint.



















Här är jag vid blommorna, se och njut (hmm, börjar jag tappa den sedvanliga svenska ödmjukheten??!?) Hemska tanke, skönt att man snart skall deklarera så att jag kommer ned på jorden.



















Bilden nedan visar mig och professor Kiyoki och hans studenter på universitetet Keio som ligger vid Shonandai-stationen, det är här jag håller till och träffar folk, diskuterar forskning men framförallt lär känna folk inför eventuella framtida gemensamma forskningsaktioner. Det är jag som är i mitten!



















Nästa bild visar mig ätandes en sen middag idag (läs 24 april), vid min hemmabas Yomiuriland-mae. Jag åt koreanskt kött med ris, gyouza (mkt gott kommer från Kina), grönsaker och kycklingspett, tillsammans med en kall öl.



















Så här pigg ser man ut på natten, innan man skall somna. Lägg märke till den pigga och uppmärksamma blicken.
























Jag avslutar sidan med en bild som visar några japanska grabbar som övar sig i (nationalsporten?) baseboll, de är riktigt duktiga, många börjar vid typ 5 års ålder och sedan kör de på.



















Sayonara från Japan säger er pålitlige guide i sommarnatten,

Harald-san

3 Comments:

  • Äntligen lite idolbilder på vår japanresenär, som vi har väntat! Jag åt thailändskt idag till lunch, är i Baltimore, Maryland för närvarande och har ätit allehanda skaldjur men kände att nu fick det vara nog! Mitt inre suktade efter citrongräs och chili. Ha det/ Ingemar

    By Blogger Vardagsmat, at 11:16 AM  

  • Vilken tur att du skrev att det var du i mitten på gruppfotot. Det var lite svårt att urskilja dig från de andra i forskarsläktet.

    Fantastiska bilder!

    By Blogger Eddie South Islet, at 3:04 PM  

  • 中間の高いfucker はだれであるか。

    (Japanese-to-English i Altavista Babel Fish)

    By Blogger Vardagsmat, at 9:22 PM  

Post a Comment

<< Home