Harald-in-Japan

Wednesday, June 22, 2022

En middag i Okayama station

 Bästa följare, detta inlägg avhandlar helt sonika om en enkel middag som vi avnjöt intill Okayama station som ligger 15 minuters promenad därifrån vi bor. Erinas pappa följde med snart 90 år fyllda. Han gick hela vägen rak i ryggen, åt ordentligt och drack en öl, respekt. Det finns en uppsjö av restauranger som tillhandahåller god och nyttig mat till rimliga priser. Detta är något för Sverige att ta efter tycker jag då kebab, pizza och liknande utbud tenderar att bli enahanda och inte så nyttigt, även om en kebabtallrik ju kan vara nog så gott. Vi åt vid kedjan Gasto. Jag hann klippa mig innan vi åt, så man var extra fin inför kvällens begivenheter:








Restaurangen nyttjade en robot, kallad Neko-chan (katt) som kom och serverade maten, kul:


På vägen hem hade det börjat skymma och regna men mysigt. vi gick förbi en pub, typ, som hade en rolig entredörr som var vääldigt låg. Personer med diskbråck göre sig icke besvär!





Jag avslutar inlägget med diverse bilder (där dessa härliga politiker ingår igen). Han utan ben får pluspoäng från mig. Han kämpar på trots sitt handikapp, respekt!





En 4-liters whisky i en plastförpackning, kvällen är räddad! (och morgondagen förstörd):


Sake uttryckt på kanji nedan, men det visste ni ju såklart!



Sist några bilder från min morgonpromenad. Japaner och engelska är en underbar kombination. 







Ha det så bra! Eder doktor i Japan.



0 Comments:

Post a Comment

<< Home